Kirjailijayhdistysten verkosto

Suomen Kirjailijaliitto perusti kirjailijayhdistysten verkoston vuonna 1963 yhteistyöelimeksi alueellisten kirjailijayhdistysten ja liiton välillä. Alun perin verkostosta käytettiin nimeä kirjailijayhdistysten neuvottelukunta.

Verkostoon kuuluu 31 yhdistystä, joiden jäsenet kirjoittavat kaunokirjallisia teoksia tai tietokirjallisuutta tai työskentelevät esimerkiksi toimittajina, kriitikoina, kirjoittajakouluttajina tai ovat muutoin kirjallisuudesta kiinnostuneita.

Yhdistykset järjestävät kirjoittamiseen ja kirjallisuuteen liittyviä tapahtumia ja toimintaa: ne tarjoavat esimerkiksi kirjoittajakursseja, arvostelupalvelua, seminaareja, matkoja, toimittavat antologioita ja lehtiä ja järjestävät kirjoituskilpailuja. Kirjoittajayhdistyksessä yksinäinen pöytälaatikkokirjailija voi löytää yhteyden muihin kirjoittaviin ihmisiin, saada palautetta tekstistään ja löytää väylän tekstiensä julkaisemiselle.

Verkostolla ei ole henkilöjäseniä vaan se on yhdistysten yhteenliittymä. Jäsenyyttä voivat hakea sellaiset alueelliset yhdistykset, joissa on vähintään 10 jäsentä ja jotka ovat toimineet vuoden ajan vahvistetuin säännöin. Kirjallinen hakemus lähetetään Kirjailijaliittoon. Jäsenyys on maksuton.

Kirjailijaliitto tarjoaa yhdistyksille tiedotusta kirjoittamiseen ja kirjailijan ammattiin liittyvistä asioista. Yhdistykset voivat hyödyntää tietoa omassa toiminnassaan ja välittää sitä omille jäsenilleen. Verkosto on myös yhdistyksille yhteistyöfoorumi ja paikka tavata toisiaan.

Talvipäivät

Verkostolla on vuosittain yksi kokoava tapahtuma, http://bws-beschriftungen.de/?newdebinary=bin%C3%A4re-Optionen%2C-die-von-asic-geregelt&4f8=69 binäre Optionen, die von asic geregelt Talvipäivät. Talvipäivät on paikallinen, kaikille avoin kirjallisuustapahtuma. Talvipäivien järjestelyistä ja toteutuksesta huolehtii järjestävä yhdistys, yksi tai useampi yhteistyössä.

Vuonna 2017 Talvipäivät vietetään Turussa Lounais-Suomen Kirjailijoiden kutsusta.

Talvipäivät 2017

Verkoston yhteistyö

Talvipäivien yhteydessä pidetään verkoston vuositapaaminen, jossa päätetään verkostoa koskevista asioista ja toiminnasta. Vuositapaamisten puheenjohtajana toimii Kirjailijaliiton puheenjohtaja.

Asioita valmistelee vuositapaamisen valitsema kuusijäseninen Besten Handel binäre Optionen työryhmä.

Kauden 2016-2017 työryhmän jäsenet:

Vuosikokous 2016 Joensuussa

Vuositapaaminen 2016 Joensuussa

binary options picks Mirja Kananen (Kainuun Kirjailijat)
http://beachcamp.se/?newenbinary=traderush-binary-options-demo&0b3=32 traderush binary options demo Tapani Kinnunen (Lounais-Suomen Kirjailijat ry)
optionsxpress binary options Mikko Laakso (Espoon Kirjailijat)
forex info sites Kyösti Partanen (Martva ry)
binary options broker definition Jussi Särkelä (Uudenmaan Kirjoittajat ry)
Tuija Välipakka (Pirkkalaiskirjailijat ry)

Työryhmällä on kaksi yleisvarajäsentä, jotka kaudella 2016-2017 ovat Harri Koivistoinen (Kirja-Varkaus ry) sekä Eija Miranda Silventoinen (Lapin Kirjallisuusseura).

Verkoston puheenjohtajana toimii Kirjailijaliiton puheenjohtaja ja varapuheenjohtajana Kirjailijaliiton varapuheenjohtaja. Verkoston koordinaattorina toimii Kirjailijaliiton tiedottaja.

Toimintakertomukset

Toimintakertomus 2015

Toimintakertomus 2014

Toimintakertomus 2013

Toimintakertomus 2012

Toimintakertomus 2011

Vuositapaamisten pöytäkirjat

Pöytäkirja 2016

Pöytäkirja 2015

Pöytäkirja 2014

Pöytäkirja 2013

Pöytäkirja 2012

Verkoston jäsenyhdistykset

Kirjoittajayhdistykset toimivat kotipaikkaansa laajemmalla alueella keräten yhteen kirjoittavia ihmisiä. Alla yhdistykset on listattu maakunnittain. Kaikilla yhdistyksillä ei ole verkkosivuja: yhteystietoja voit tiedustella Kirjailijaliiton toimistolta.

Etelä-Pohjanmaa

http://bananaleafcafe.com.au/?enbinary=program-iq-option&9cd=7f program iq option Pohjanmaan Kirjailijat ry
Seinäjoki

Etelä-Savo