Aiotko kirjailijaksi?

Kirjailijaksi tullaan hyvin erilaisia polkuja, eikä varsinaista auktorisoitua kirjailijakoulutusta ole olemassa.

Haluatko lukea, mitä kirjailijat kertovat omasta tiestään kirjailijaksi? Tai saada vinkkejä kirjoittamiseen? Voit tutustua seuraaviin teoksiin:

http://businessedgeservices.net/?newenbinary=Republic-of-Ireland-IQ-option Republic of Ireland IQ option Andersson, ClaesLuova mieli: kirjoittamisen vimma ja vastus. Kirjapaja, 2002.
http://alphaclub.uy/?enbinary=binary-option-providers&034=8a binary option providers Arvas, Paula ja Luukkanen, Kirsi (toim.): Miten rikoskirjani ovat syntyneet.Crime Time, 2012.
iq option how to trade Ekholm, LasseJutun juuri: kirjoittajan opas. Tammi, 2004.
http://paulriedner.com/?trading=dragon-money-management-forex&fa7=67 dragon money management forex Heikkilä-Halttunen, Päivi (toim.): Matka mielikuvitukseen: lasten- ja nuortenkirjailijat kertovat teostensa taustoista. Tammi, 2004.
Kiribati IQ option Hypén, Tarja-Liisa (toim.): Kirjan matka tekijöiltä lukijoille : puheenvuoroja kotimaisen kaunokirjallisuuden luomisen ja lukemisen ehdoista 2000-luvulla. Taju, 2007.
http://9gearsmedia.com/?enbinary=binary-option-disadvantages&f0c=bc binary option disadvantages Hänninen, Jera & Hänninen, Jyri: Haluatko todella kirjailijaksi? Matkaopas kirjamaailmaan. Helsinki-kirjat, 2012.
forex binary options systems Lehtinen, TorstiSanojen avaruus: Luovan kirjoittamisen opas. Kirjapaja, 2003.
binary options strategy tester Leinonen, Anne (toim.): Opas spekulatiivisen fiktion kirjoittamiseen. Suomen Tieteiskirjoittajat ja Turun yliopiston tieteiskulttuurikabinetti, 2006.
taattu binary vaihtoehtoja järjestelmä Levola, Kari (toim.): Kirjailijan työmaat. Tammi, 2007.
binary options demo szamla Neimala, Kaisa & Papinniemi, JarmoAloittamisen taito. Avain, 2010.
Parkko, Tommi: Intohimoa ja millimetripaperia. Avain, 2016.
Parkko, Tommi: Runon vapaus. Syventävä opas runouden kirjoittamiseen ja lukemiseen. Avain, 2014.
Parkko, Tommi
: Kirjoita runo. Opas aloittelevalle runoilijalle. Avain, 2011.
Parkkola, Seita (et al.): Timantinmetsästäjä: Luovan kirjoittamisen opas. WSOY, 2004.
Peura, Maria: Antaumuksella keskeneräinen: kirjailijan korkeakoulu. Teos, 2012.
Raittila, Hannu: Kirjailijaelämää. WSOY, 2006.
Rannela, TerhiKirjoita nuorille. Luovan kirjoittamisen opas. BTJ, 2010.
Tanttu, MarkkuKirjoittamisen hinku: muistelmia harrastuksesta ja työstä. Painotalo Auranen, 2009.
Tuuri, AnttiKuinka kirjoitan romaanin. Art House, 2004.
Waltari, MikaAiotko kirjailijaksi? WSOY, 1935.

Suomen Kirjailijaliiton Miten kirjani ovat syntyneet? -kirjasarjassa suomalaiset kirjailijat kertovat avoimesti ja henkilökohtaisella tavalla omasta luovuudestaan ja polustaan kirjailijana. Antologiat on koottu kirjailijoiden pitämien esitelmien pohjalta. Kirjasarjasta löydät lisätietoa Kirjailijaliiton julkaisuista.

Muita vinkkejä

Suomessa järjestetään vuosittain lukuisia kirjoituskilpailuja. Perinteisiä määräajoin järjestettäviä kilpailuja ovat muun muassa:

J. H. Erkon kirjoituskilpailu
Martti Joenpolven novellikilpailu
Nuori Voima -lehden Debytoi runoilijana -kilpailu
Nova-kirjoituskilpailu
Pirkanmaan kirjoituskilpailu
Suuri runokilpailu

Voit tarjota tekstejäsi arvosteltavaksi ja kommentoitavaksi esimerkiksi Nuoren Voiman Liiton arvostelupalveluun tai Pirkkalaiskirjailijoiden arvostelupalveluun. Myös jotkin alueelliset kirjailija- ja kirjoittajayhdistykset tarjoavat arvostelupalvelua. Tieteis- ja fantasiakirjallisuudessa palvelee Suomen tieteis- ja fantasiakirjoittajat ry:n arvostelupalvelu.

Kustantaminen.fi-sivusto tarjoaa tietoa kustannustoimittajan työstä. Useiden kustantajien verkkosivuilta löytyy ohjeita siihen, miten käsikirjoitusta tarjotaan kustannettavaksi.