Suunta-palkinto jaettiin kirjailija, kirjallisuusaktiivi Tarja Okkoselle

Suomen Kirjailijaliiton Suunta-palkinto on jaettu Turun Talvipäivillä kirjailija, kirjallisuusaktiivi Tarja Okkoselle. Palkinto on suuruudeltaan 1 000 € ja kompassi. Palkinto jaetaan vuosittain tapahtumalle tai henkilölle, joka on erityisellä tavalla edistänyt kirjallisuutta ja kirjallisuuden harrastamista omalla paikkakunnallaan.

Tarja Okkonen toimii kirjoittajayhdistys Paltta ry:n puheenjohtajana. Hän on pyyteettömästi edistänyt kirjoittamista ja kirjallisuuden harrastamista Kaakkois-Suomessa. Aktiivinen alueellinen kiertäminen ja tapahtumien järjestäminen eri paikkakunnilla on edistänyt kirjallisuutta ja lukemisharrastusta laajalla alueella ja tuonut Palttaan uusia jäseniä.

Tarja Okkonen on osannut hyödyntää hyvin yhdistystoiminnan niukkoja resursseja. Hän on myös tuonut näkyvyyttä kirjallisuudelle ja yhdistyksen jäsenille eri tapahtumissa. Medianäkyvyyden ansiosta Paltan tuottamat kirjalliset tekstit ja esiin nostamat kirjat sekä Paltan järjestämät tapahtumat ovat tulleet lukijoille tutuiksi.

Kirjailijayhdistysten Talvipäivät on kaikille avoin kirjallisuustapahtuma, jonka järjestää tänä vuonna Lounais-Suomen Kirjailijat ry Turussa. Lisätietoja Talvipäivistä Lounais-Suomen Kirjailijoiden verkkosivuilta.