Kirjailijaliiton apurahat jäsenille ja muita apurahoja haussa

Kirjailijaliiton työskentelyapurahat ovat haussa elokuun ajan 1.– 31.8.2017

Kirjailijaliiton omille jäsenille tarkoitetut apurahat kuluvan vuoden kaunokirjalliseen työskentelyyn ovat haussa elokuun ajan. Lisätietoa saat uusimmasta jäsenkirjeestä sekä liiton jäsensivuilta.
Jatkossa liiton työskentelyapurahoja voi hakea kaksi kertaa vuodessa. Tänä vuonna uusi haku järjestetään jo lokakuussa. Lokakuussa jaetaan liiton työskentelyapurahoja, jotka on rahoitettu tekijänoikeusjärjestö Kopioston maksamilla kopiointikorvauksilla.

Taiken liikkuvuusapurahat, haku päättyy 22.8.

Liikkuvuusapurahat on tarkoitettu vuonna 2017 toteutettaviin ulkomaanmatkoihin, jotka liittyvät taiteellisesti tai jonkin taiteenalan kannalta merkittävään projektiin. Apurahaa voi käyttää myös taiteilijaresidenssissä työskentelyyn.

Suomen Kulttuurirahaston uusi liikkuvuusapuraha, haku päättyy 31.8.

Kulttuurirahaston uuden liikkuvuusapurahan hakuaika on 10.– 31.8. Apurahalla voi kattaa taiteellisen työskentelyn kuluja ulkomailla. Apurahaa voivat hakea taiteilijat yksin tai työryhmänä kaikilta taiteen aloilta yli kahden viikon kestoisiin ulkomaanmatkoihin. Haettava apuraha on suuruudeltaan 3 000–10 000 euroa.

Suomen Kulttuurirahaston keskusrahaston apurahat, haku päättyy 31.10.

Apurahaa tieteelliseen ja taiteelliseen työskentelyyn sekä hankkeisiin tieteen, taiteen ja kulttuurin alalla, haussa 1.–31.10.2017.

Suomen Kulttuurirahaston taiteilijaresidenssit, haku päättyy 31.8.

Kirjailijat voivat hakea ajalla 10.–31.8. Suomen Kulttuurirahastolta Hotel Chevillonin työskentelyapurahoja. Työskentelyapuraha myönnetään kolmen kuukauden ajaksi ajalle helmi-huhtikuu ja touko-heinäkuu 2018. Myönnettävät apurahat ovat suuruudeltaan 2000 eur/kk. Lisäksi myönnetään 500 euroa matkakuluihin.

Valtion ylimääräinen taiteilijaeläke, haku päättyy 2.10.

Valtion ylimääräistä taiteilijaeläkettä haetaan Taiteen edistämiskeskukselta ajalla 1.9.–2.10.2017 paperihakemuksella, jonka voi tulostaa Taiken sivuilta.

Alfred Kordelinin säätiön apurahat, haku päättyy 31.8.

Apuraha on tarkoitettu yksityishenkilöille, ryhmille ja yhteisöille kaunokirjallisuuteen,  näyttämötaiteeseen, kirjallisuuden suomentamiseen ja joukkoviestintään. Kirjallisuuden tutkimuksen apurahat haetaan tieteistä. Hakuaika 1.–31.8.2017.

Koneen Säätiön apurahat, haku päättyy 15.9.

Apurahoja myönnetään tieteeseen ja taiteeseen sekä taidetta ja tiedettä yhdistäviin hankkeisiin. Tänä vuonna säätiöllä on myös kaksi teemahakua, Naapuridialogit sekä Ekologiset kompensaatiot yhteiskunnassa ja kulttuurissa, lue lisää alla olevasta linkistä. Koneen Säätiön apurahoja voi hakea kahden viikon ajan ajalla 1.9.–15.9. klo 16 asti säätiön verkkopalvelussa.

Pohjoismaisen kulttuurirahaston apurahat, eri hakuaikoja

Pohjoismainen kulttuurirahasto tukee pohjoismaista taide- ja kulttuurielämää ja jakaa kolmenlaista tukea: yleistä projektitukea, jolla on kolme vuotuista hakuaikaa, OPSTART-käynnistystukea ja panostustukea. Projektituen seuraava hakuaika päättyy 2.10.2017.

Suomalais-ruotsalaisen kulttuurirahaston apurahat, haku päättyy 1.10.

Rahastolta voi hakea yleisiä hankeapurahoja sekä oleskelustipendejä. Molempien apurahojen hakuaika umpeutuu 1.10.2017 ensi vuonna toteuttaviin hankkeisiin ja oleskeluihin.

Kulturkontakt Nordin oleskeluapurahat Pohjoismaihin ja Baltiaan, eri hakuaikoja

Pohjoismaiselta kulttuuripisteen Liikkuvuusohjelmasta voi hakea oleskeluapurahoja Pohjoismaihin ja Baltiaan. Kulttuuri- ja taideohjelmasta voi hakea tukea erilaisiin pohjoismaisiin hankkeisiin tai projekteihin.

Liikkuvuustukea voi hakea ajanjaksoilla 21.7.2017 –  22.8.2017, 22.09.2017 – 23.10.2017. Kulttuuri- ja taideohjelman hanketukea voi hakea ajalla 18.8.2017 –  20.9.2017.

Kansan Sivistysrahaston apurahat, haku päättyy 31.8.

Rahastolta voi hakea vuoden 2018 apurahoja elokuun ajan 31.8.2017 mennessä. Apurahaa haetaan verkkolomakkeella, joka tulostetaan ja postitetaan rahastolle 31.8.2017 mennessä, viimeisen hakupäivän postileima huomioidaan. Rahasto jakaa apurahoja yleis-, erikois- ja maakuntarahastoista.